• فناوری
  • سرگرمی


❶آموزش کامل رفع مشکل وصل نشدن به اینترنت به صورت پایدار و مطمئن به اینترنت متصل شوید 


چرا ایجاد اشتعال بدون برجام امکان پذیر نیست؟
از باتری موبایل چه می دانیم؟ + جزئیات فنی
File History تنظیم یک درایو برای سابقه پرونده
وی پی ان چیست - تعریف vpn - مفهوم وی پی ان
تجربه های مصاحبه استخدام پدافند هوایی خاتم الانبیا + تجربه و روند
کیوی و خواص و کاربرد کیوی در پزشکی و بیوست
بهترین ایده های کسب و کار با سرمایه کم
آیا اکثریت خاموش و منفعل طرفدار نظام هستند؟
28 پرسش و پاسخ درباره امامت از دیدگاه پیامبر
دانلود 10 مداحی و سروده برتر عبدالرضا هلالی بهترین عبدالرضا هلالی
محسنی‌اژه‌ای: قوه قضاییه چند سال است در گیر اصلاح نظام بانکی است
گرانی نان و قاچاق آرد! چه کنیم؟
دانلود سؤالات دینی پایه نهم
مقایسه نرخ تورم در ترکیه و ایران
داستان بازی GTA5 فارسی ❶نقد و بررسی کامل بازی GTA5 فارسی
دانستنی های جالب در مورد بدن انسان
ترتیب بندی مجدد قطعات در صفحه شروع ویندوز
دانلود سؤالات مهم درس قرآن نهم
دلیل ممنوعیت VPN و فیلتر شكن چیست؟
کلپتوکراسی kleptocracy نظام دزد سالاری چیست؟
چطور بدانم که بعنوان یک سرپرست وارد برنامه شده ام؟
دانلود تمام صوت تلاوت های احمد علی العجمی MP3
آیا ماهواره خیام استفاده جاسوسی و نظامی دارد؟
آیا قیمت ماکارونی در ایران از فرانسه بیشتر است؟
جذب و انتشار فوتون توسط الکترون در کوانتوم
دنلود سؤالات درس پیام های آسمانی نوبت دوم در دو سطح آسان و متوسط
احکام فقهی مبطلات نماز
نحوه استفاده از صفحه کلید لمسی ویندوز
مدیریت ایرانی و جوان گرایی از شعار تا عمل
یک مملکت و دو دنیا | تضاد های آرمانی جمهوری اسلامی
آیا هزینه فوتی‌های آلودگی هوا ۷ برابر درآمد نفتی ایران است؟
کاش می‌دانستیم آن دنیا چه خبره؟!
دو گانگی در رفتار بن سلمان بعنوان یک رهبر اصلاح طلب
دستگاه ها و درایورها و مدیریت آن ها
معرفی محبوب ترین بازی مزرعه داری به نام هی دی و بررسی ویژگی های آن
لیست جنایات روسیه تزاری و شوروی در ایران/ آمریکا یا روسیه؟
چرا به زور کشت ارشاد ما را هدایت می کنند
انفصال از خدمت «مادام‌العمر» برای مدیر نمونه دوره قالیباف عیسی شریفی
خواص بسیار عجیب کرفس در درمان بیماری ها و سرطان!
اعتراضات مردمی در ایران ناشی از توطئۀ دشمنان است و ارتباطی با عملکرد نظام ندارند
چرا نمی توانم به شبکه متصل شوم؟
Why can't I connect to a network?

صفحه اصلی راهنما | مرور راهنما | تماس با واحد پشتیبانی

عوامل زیادی در اتصال شما به شبکه نقش دارند: کابل، آداپتورهای شبکه، درایورها، روترها و بسیاری موارد دیگر. از این رو برطرف کردن مشکلات مربوط به اتصال به شبکه می تواند کار دشواری باشد. در این مقاله سعی شده است به شما کمک شود که راه حل مشکلات مربوط به اتصال های شبکه سیم دار (اترنت) و بی سیم (Wi‑Fi) را متوجه شوید. دلایل برخی از مشکلات معمول عبارتند از:

  • خاموش شدن سوییچ آداپتور شبکه بی سیم

  • روشن بودن حالت هواپیما

  • قطع اتصال یا عدم اتصال صحیح کابل ها

  • کلیدها یا کدهای عبور امنیتی اشتباه WEP ،WPA یا WPA2

  • عدم وجود به روز رسانی ها

  • تنظیمات اشتباه اتصال شبکه

  • درایورهای خراب یا ناسازگار

  • مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری

برای برطرف کردن مشکلات، این مراحل را که در قسمت های شماره بندی شده عنوان شده است، دنبال کنید و پس از هر مرحله مجدداً متصل شوید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، به قسمت شماره دار بعدی بروید.

1. از یک عیب یاب خودکار استفاده کنید

عیب یاب خودکار می تواند برخی از مشکلات معمول در ارتباط با شبکه را پیدا کرده و بصورت خودکار آنها را برطرف کند. ابتدا عیب یاب شبکه را اجرا کرده و سپس اتصال شبکه یا اینترنت خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

برای باز کردن عیب یاب شبکه

  • برای باز کردن عیب یاب شبکه روی کلیک کنید و سپس روی عیب یابی کلیک کنید

اگر نتوانستید به اینترنت متصل شوید یا به یک وب سایت خاص بروید، ممکن است مشکلی در ارتباط با اتصال اینترنتی شما وجود داشته باشد. برای برطرف کردن مشکلات، از عیب یاب اتصال های اینترنت استفاده کنید.

برای باز کردن عیب یاب آداپتور شبکه

ممکن است مشکلی در ارتباط با آداپتور شبکه رایانه شما وجود داشته باشد. برای برطرف کردن مشکلات، از عیب یاب آداپتور شبکه استفاده کنید.

2. این راه حل های پیشنهادی را بازبینی کنید

اگر اجرای یک عیب یاب به برطرف شدن مشکلات کمکی نکرد، یک مشکل و راه حل مربوطه را در جدول زیر جستجو کنید.

مشکلراه حل های احتمالی

نمی توانم به شبکه خانگی متصل شوم.

اگر عیب یاب شبکه را اجرا کردید و مشکل شما برطرف نشدف در اینجا چندین مورد دیگر برای بررسی وجود دارد:

  • بررسی کنید که روتر و مودم روشن باشند.

  • اگر از یک اتصال سیم داراستفاده می کنید، بررسی کنید که کابل شبکه (اترنت) به درون آداپتور رایانه شما وارد شده باشد. هر کدام از قسمت های انتهایی کابل شبکه باید به این شکل باشند.

    یک کابل شبکه (اترنت)یک کابل شبکه (اترنت)
  • اگر از اتصال سیم دار استفاده می کنید، بررسی کنید که کابل شبکه خراب نباشد. برای آزمایش کردن آن می توانید از یک کابل دیگر استفاده کنید که مطمئن هستید به درستی کار می کند.

  • بررسی کنید که کابل به درگاه صحیح بر روی روتر متصل باشد. نباید به درگاه "uplink"، "Internet" یا "WAN" وصل باشد. علاوه بر آن، برخی از روترها پورت موجود در کنار درگاه uplink ،Internet یا WAN را غیرفعال می کنند، از این رو از یک درگاه دیگر استفاده کنید.

  • اگر رایانه شما دارای یک آداپتور شبکه بی سیم است، Windows بصورت خودکار شبکه های بی سیم موجود در نزدیکی شما را شناسایی می کند. برای مشاهده لیستی از شبکه های بی سیم که Windows شناسایی کرده است، از لبه سمت راست صفحه به داخل وارد شوید (اگر از ماوس استفاده می کند به گوشه سمت راست بالای صفحه اشاره کنید و اشاره پر را به پایین حرکت دهید)، روی تنظیمات ضربه زده یا کلیک کنید و سپس روی نماد شبکه نماد شبکه بی سیم کلیک کرده یا ضربه بزنید. اگر Windows نتواند شبکه ای که فکر می کنید در محدوده رایانه شماست را پیدا کند، به چرا نمی توانم یک شبکه بی سیم را پیدا کنم؟ مراجعه کنید.
  • بسیاری از لپ تاپ ها و رایانه های لوحی دارای یک سوییچ بی سیم در قسمت جلو یا در کنار رایانه هستند. اگر رایانه شما دارای یک سوییچ است، بررسی کنید که روشن باشد. برخی از رایانه ها از یک کلید عملکرد ترکیبی نیز برای روشن یا خاموش کردن دستگاه استفاده می کنند. برای اطلاع درباره جزئیات مربوط به یافتن سوییچ بی سیم، اطلاعات ارائه شده همراه با رایانه خود را بررسی کنید.

  • بررسی کنید که ارتباط بی سیم روشن باشد.

    برای روشن کردن ارتباط بی سیم

    1. از لبه راست صفحه جابجا شده و سپس روی تنظیمات و تغییر تنظیمات رایانه ضربه بزنید.
      (اگر از ماوس استفاده می کنید، به گوشه بالا سمت راست صفحه اشاره کرده و سپس اشاره گر ماوس را به پایین حرکت دهید و روی تنظیمات و سپس تغییر تنظیمات رایانه کلیک کنید.)

    2. روی بی سیم ضربه زده یا کلیک کنید و سپس بررسی کنید که حالت هواپیما روی خاموش تنظیم شده باشد و دستگاه بی سیم شما نیز روی روشن باشد.

  • از مدیر دستگاه استفاده کرده و بررسی کنید که آداپتور شبکه شما بدرستی کار کند.

    برای بررسی آداپتور شبکه

    1. برای باز شدن مدیر دستگاه، ضربه زده یا کلیک کنید. به مجوز سرپرست نیاز استبرای تأیید انتخاب خود، ممکن است از شما خواسته شود تا یک رمز عبور سرپرست را وارد کنید.

    2. روی آداپتورهای شبکه دو بار کلیک کرده یا ضربه بزنید، روی آداپتور فشار داده و نگهدارید یا کلیک راست کنید و سپس روی ویژگی ها ضربه زده یا کلیک کنید.

    3. در قسمت وضعیت دستگاه، بررسی کنید که آیا دستگاه بدرستی کار می کند یا خیر.

  • درایور آداپتور شبکه ممکن است به درستی کار نکند. جدیدترین نسخه از درایور را از وب سایت سازنده بارگیری و نصب کنید.

  • حافظه پنهان رفع عیب DNS را پاک کنید.

    برای پاک کردن حافظه پنهان رفع عیب DNS

    1. برای باز کردن "اعلام فرمان"، ضربه زده یا کلیک کنید.

    2. ipconfig /flushdns را وارد کرده و سپس Enter را فشار دهید.

  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکلات موجود در ارتباط با شبکه بی سیم، به وب سایت Microsoft بروید و "A Support Guide for Wireless Diagnostics and Troubleshooting" (راهنمای پشتیبانی برای شناسایی بی سیم و عیب یابی) را جستجو کنید.

هنگامی که رایانه من از حالت خواب یا خاموش موقت به کار خود ادامه می دهد، اتصال بی سیم من متصل نمی شود.

دو دلیل احتمالی وجود دارد:

  • اتصال خودکار برای این شبکه خاموش است. در فرصت بعدی که به شبکه متصل می شوید، کادر اتصال خودکار را علامت بزنید.

  • هنگامی که از حالت خواب یا خاموشی خارج می شوید، اگر گزینه های انرژی در آداپتور بی سیم شما روی حالت صرفه جویی در مصرف انرژی تنظیم شده باشد، اتصال شبکه بی سیم شما ممکن است دوباره متصل نشود. در اینجا نحوه بررسی یا تغییر گزینه های انرژی فعلی شما عنوان شده است.

    برای بررسی یا تغییر گزینه های انرژی

    1. برای باز شدن گزینه های انرژی، Power را سرچ کنید سپس کلیک کنید

    2. در کنار برنامه انرژی که در حال حاضر انتخاب شده است، روی تغییر تنظیمات برنامه ضربه زده یا کلیک کنید و سپس روی تغییر تنظیمات انرژی پیشرفته ضربه بزنید و کلیک کنید.

    3. روی قسمت تنظیمات آداپتور بی سیم دو بار ضربه زده یا کلیک کنید، سپس روی قسمت حالت صرفه جویی در مصرف انرژی دو بار ضربه بزنید یا کلیک کنید.

    4. اگر تنظیمی که در حال حاضر انجام داده اید، گزینه ای بجز حداکثر کارآیی باشد، روی آن ضربه زده یا کلیک کنید و سپس حداکثر کارآیی را انتخاب کنید.

    نکتهنکته

    همچنین می توانید تنظیم استفاده از باتری را روی حداکثر کارآیی قرار دهید.

لازم است که کلید ایمنی شبکه خود را پیدا کنم.

اگر رایانه شما از قبل به شبکه متصل است و کلید ایمنی را جستجو می کنید تا فرد دیگری بتواند به شبکه متصل شود، می توانید آن را در تنظیمات شبکه پیدا کنید.

برای یافتن کلید ایمنی شبکه در تنظیمات شبکه

  1. از لبه راست صفحه جابجا شده و سپس روی تنظیمات ضربه بزنید.
    (اگر از ماوس استفاده می کنید، به گوشه بالا سمت راست صفحه اشاره کرده و سپس اشاره گر ماوس را به پایین حرکت دهید و روی تنظیمات کلیک کنید.)

  2. روی نماد شبکه ضربه بزنید یا کلیک کنید (نماد شبکه بی سیم یا نماد شبکه سیم دار).
  3. نام شبکه را فشار داده یا نگهدارید یا روی آن کلیک راست کنید، روی مشاهده مشخصات اتصال ضربه بزنید یا کلیک کنید و سپس روی زبانه ایمنی کلیک کرده یا ضربه بزنید.

  4. کادر نمایش نویسه ها را علامت بزنید.

اگر کلید ایمنی را جستجو می کنید تا بتوانید به شبکه متصل شوید، ابتدا دکمه فشاری موجود بر روی روتر را بررسی کنید. اگر یک دکمه فشاری را پیدا کردید، آن را فشار دهید و ببینید که آیا روتر بصورت خودکار رایانه شما را به شبکه متصل می کند یا خیر. برخی از سازندگان روتر بی سیم، یک کلید ایمنی پیش فرض تنظیم می کنند، از این رو ممکن است یک برچسب در قسمت اسناد دستگاه یا در زیر روتر پیدا کنید. اگر همچنان آن را پیدا نمی کنید، می توانید صفحه وب تنظیمات روتر را باز کنید. کلید ایمنی در اینجا تنظیم شده یا بصورت خودکار ایجاد می شود.

برای یافتن کلید ایمنی شبکه در صفحه وب تنظیمات روتر

  1. رایانه خود را با استفاده از کابل شبکه (اترنت) به روتر متصل کنید.

  2. یک مرورگر وب را باز کردن و آدرس IP روتر بی سیم خود را در نوار جستجو وارد کنید (بعنوان مثال 192.168.1.1 یا 172.16.0.0). آدرس IP پیش فرض را می توانید در اسناد ارائه شده همراه با روتر خود بیابید.

  3. نام کاربر و رمز عبور را برای دسترسی به صفحه وب تنظیمات روتر وارد کنید. اکثر روترها دارای اسنادی هستند که حاوی نام کاربر و رمز عبور است.

  4. در صفحه وب تنظیمات روتر، گزینه بی سیم یا تنظیمات بی سیم را پیدا کنید. بسته به سازنده روتر، این قسمت ممکن است یک زبانه، نماد یا گزینه ای در صفحه فعالیت ها باشد.

  5. در صفحه تنظیمات بی سیم، گزینه ایمنی یا تنظیم رمزگذاری بی سیم را جستجو کنید. کلید ایمنی (که به آن کلید شبکه، کد عبور یا رمز عبور شبکه نیز گفته می شود)، باید در همین محل قرار داشته باشد.

نکتهنکته

سازندگان مختلف روتر دارای صفحه های تنظیمات مختلفی هستند. اگر تنظیمات روتر را پیدا نکردید، با سازنده روتر تماس بگیرید.

لازم است که کلید شبکه خود را دوباره وارد کنم.

باید نمایه شبکه را حذف کرده و سپس به شبکه متصل شوید.

برای حذف نمایه شبکه و اتصال مجدد به شبکه

  1. از لبه راست صفحه جابجا شده و سپس روی تنظیمات ضربه بزنید.
    (اگر از ماوس استفاده می کنید، به گوشه بالا سمت راست صفحه اشاره کرده و سپس اشاره گر ماوس را به پایین حرکت دهید و روی تنظیمات کلیک کنید.)

  2. روی نماد شبکه ضربه بزنید یا کلیک کنید (نماد شبکه بی سیم یا ).
  3. روی نام شبکه فشار داده و نگهدارید یا کلیک راست کنید، سپس روی این شبکه ذخیره نشود ضربه زده یا کلیک کنید.

  4. روی نام شبکه مورد نظر برای اتصال به آن ضربه زده یا کلیک کنید، سپس روی اتصال ضربه بزنید یا کلیک کنید.

  5. هنگامی که از شما خواسته شد، کلید شبکه را مجدداً وارد کنید.

Windows گزارش می دهد که اتصال من "محدود است".

این امر بدان معناست که رایانه با موفقیت به روتر متصل شده است اما نمی تواند یک آدرس IP معتبر را اختصاص دهد، بنابراین در حقیقت شما نمی توانید به اینترنت متصل شوید. اگر به شبکه خانگی وصل هستید، مجدداً روتر را راه اندازی کنید. اگر به یک شبکه دامنه یا یک شبکه عمومی متصل هستید، با بخش پشتیبانی فنی آن شبکه تماس بگیرید.

3. سخت افزار خود را بررسی کنید

بسیاری از مشکلات اتصال شبکه به واسطه سخت افزارهایی ایجاد می شوند که بدرستی تنظیم نشده اند. در اینجا اطلاعاتی درباره نحوه بررسی کابل ها، بررسی یا تنظیم مجدد مودم و بررسی مشکلات در ارتباط با آداپتور شبکه ارائه شده است.

سوییچ بی سیم را بررسی کنید (فقط شبکه های سیم دار)

اگر از یک رایانه لوحی یا لپ تاپ استفاده می کنید، بررسی کنید که سوییچ آداپتور شبکه یا دکمه روشن باشد. بسیاری از لپ تاپ ها دارای یک سوییچ فیزیکی در بالا، قسمت جلو یا کناره های دستگاه هستند که آداپتور شبکه را روشن یا خاموش می کند. معمولاً یک چراغ نشانگر بر روی لپ تاپ قرار دارد که به شما نشان می دهد آیا آداپتور شبکه بی سیم فعال شده است یا خیر. معمولاً رایانه های لوحی دارای یک دکمه فشاری هستند که این کار را کنترل می کند، ممکن است چراغ نشانگر وجود داشته باشد یا خیر.

بررسی کنید که تمام کابل ها به درستی متصل شده باشند

کابل های شبکه، DSL یا اتصال های کابلی، سیم های تلفن، کابل های USB یا کابل برق شل یا قطع شده می تواند مشکلاتی را در اتصال شبکه یا اینترنت ایجاد کند. تمام این اتصال ها را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که به درستی وصل باشند. این قسمت عمدتاً در ارتباط با شبکه های سیم دار است اما اگر می توانید بصورت بی سیم به شبکه بی سیم خانگی خود متصل شوید، باید مودم و کابل متصل به مودم را همانطور که در قسمت زیر توضیح داده می شود، بررسی کنید.

برای بررسی اتصال های اینترنت DSL

  1. خط تلفنی که از فیش تلفن شما به درگاه خط تلفن در مودم DSL متصل می شود را بررسی کنید.

  2. کابل شبکه ای که از اتصال اینترنت در مودم DSL به آداپتور شبکه در رایانه شما متصل است را بررسی کنید.

  3. بررسی کنید که مودم DSL به پریز متصل بوده و روشن باشد.

  4. برای جلوگیری از قطع اتصال های اینترنت، بررسی کنید تمام تلفن ها که به یک خط مودم DSL مشترک وصل هستند، به فیلتر خط تلفن DSL نیز متصل باشند.

برای بررسی اتصال های اینترنت کابلی

  1. کابل کواکسیال که از پریز دیوار به مودم کابلی متصل است را بررسی کنید.

  2. کابل شبکه ای که از مودم کابلی به به آداپتور شبکه در رایانه شما متصل است را بررسی کنید.

  3. بررسی کنید که مودم به پریز برق متصل بوده و روشن باشد.

برای بررسی اتصال های اینترنت شماره گیری تلفنی

  1. خط تلفنی که از پریز به درگاه تلفن در مودم رایانه شما متصل می شود را بررسی کنید.

  2. بررسی کنید که در هنگام اتصال به اینترنت انتظار تماس در خط تلفن شما خاموش باشد، از این رو تماس های اینترنتی سبب قطع اتصال اینترنت نشوند.

برای بررسی آداپتورهای شبکه USB

اگر کابلی که یک مودم خارجی را به رایانه شما متصل می کند، یک کابل USB باشد، باید برخی از بررسی های دیگر را نیز انجام دهید. کابل USB دارای رابط های مختلفی در هر انتهای ان است. یک انتهای آن صاف و مستطیل شکل و انتهای دیگر آن یک رابط مربع شکل است که در دو گوشه آن زاویه دارد. برای بررسی یک اتصال USB، این مراحل را دنبال کنید:

  1. اگر مودم با استفاده از یک هاب USB به رایانه متصل است، با اتصال کابل بصورت مستقیم از مودم به یکی از درگاه های USB در رایانه، از هاب USB عبور کنید.

  2. اگر مودم به یکی از درگاه ها در جلوی رایانه دسک تاپ متصل است، بجای آن کابل USB را به یکی از درگاه ها در قسمت پشت رایانه متصل کنید. برخی از رایانه ها توان کافی برای درگاه های USB جلویی ایجاد نمی کنند. این امر ممکن است در اتصال به مودم، مشکلاتی ایجاد کند.

اگر در تعیین روش صحیح برای اتصال به یک کابل دچار مشکل هستید، اسناد ارائه شده همراه با مودم را بررسی کنید، همچنین آداپتور شبکه یا رایانه. اگر تنظیماتی را در اتصال های کابلی ایجاد کرده اید، قبل از رفتن به مرحله بعدی، اتصال اینترنت را آزمایش کنید. برای آزمایش کردن یک اتصال اینترنتی، مرورگر خود را باز کرده و به یک وب سایت که می دانید وجود دارد، متصل شوید.

چراغ های نشانگر را بر روی مودم خود بررسی کنید

چراغ های نشانپر را بر روی مودم خود و دستگاه اتصال اینترنتی، بررسی کنید (می تواند یک مودم، مودم و روتر بی سیم یا یک دستگاه مودم و روتر ترکیبی باشد). اکثر این دستگاه ها دارای یک چراغ نشانگر هستند که با عنوان "Broadband link" ،"Internet" یا "Online" یا یک عنوان مشابه مشخص شده است و نشان دهنده یک اتصال به اینترنت هستند. اگر مطمئن نیستید، به اسناد ارائه شده بهمراه دستگاه خود مراجعه کنید.

مودم های کابلی معمولی (چپ) و مودم DSL (راست)
مودم های کابلی معمولی (چپ) و مودم DSL (راست)

مودم را راه اندازی مجدد کنید

برای به روز رسانی تنظیمات در مودم یا روتر، مودم را مجدداً راه اندازی کنید. با این کار یک اتصال جدید با ارائه دهنده سرویس اینترنتی (ISP) برقرار می شود. از یکی از روش های زیر برای راه اندازی مجدد مودم استفاده کنید، سپس مراحل موجود برای نوع مودم خود را دنبال کنید.

برای راه اندازی مجدد مودم

  1. کابلی که رایانه یا روتر را به مودم متصل کرده است، جدا کنید. این سیم می تواند یک کابل USB یا کابل شبکه (اترنت) باشد.

  2. با استفاده از سوییچ موجود در قسمت جلو یا پشت مودم، مودم را خاموش کنید. اگر مودم دارای سوییچ برق نیست، سیم برق آن را از پشت مودم جدا کرده یا اتصال آن را از پریز دیواری جدا کنید.

    برخی از مودم ها دارای یک باتری پشتیبان هستند و مانع از این می شوند که چراغ ها خاموش شوند. برای این نوع از مودم ها، دکمه راه اندازی مجدد را فشار دهید و سریعاً رها کنید. اگر دکمه راه اندازی مجدد را مشاهده نکردید، بجای آن باتری را بیرون بیاورید.

  3. چند دقیقه منتظر بمانید، سپس مودم را روشن کرده و کابل را مجدداً از رایانه یا روتر به مودم متصل کنید.

  4. با جابجایی از لبه راست صفحه و سپس ضربه زدن روی تنظیمات.
    ، رایانه را راه اندازی مجدد کنید (اگر از ماوس استفاده می کنید، به گوشه بالا سمت راست صفحه اشاره کرده و سپس اشاره گر ماوس را به پایین حرکت دهید و روی تنظیمات کلیک کنید.)

  5. روی انرژی ضربه زده یا کلیک کنید و سپس راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

  6. اتصال خود را بررسی کرده و ببینید که آیا می توانید به اینترنت متصل شوید یا خیر.

برای راه اندازی مجدد مودم داخلی

  1. با جابجایی از لبه راست صفحه و سپس ضربه زدن روی تنظیمات.
    ، رایانه را راه اندازی مجدد کنید (اگر از ماوس استفاده می کنید، به گوشه بالا سمت راست صفحه اشاره کرده و سپس اشاره گر ماوس را به پایین حرکت دهید و روی تنظیمات کلیک کنید.)

  2. روی انرژی ضربه زده یا کلیک کنید و سپس راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

بررسی کنید که آداپتور شبکه کار کند

از مدیر دستگاه استفاده کرده و بررسی کنید که آداپتور شبکه شما بدرستی کار کند.

برای بررسی آداپتور شبکه

  1. برای باز شدن مدیر دستگاه، ضربه زده یا کلیک کنید. به مجوز سرپرست نیاز استبرای تأیید انتخاب خود، ممکن است از شما خواسته شود تا یک رمز عبور سرپرست را وارد کنید.

  2. روی آداپتورهای شبکه دو بار کلیک کرده یا ضربه بزنید، روی آداپتور فشار داده و نگهدارید یا کلیک راست کنید و سپس روی ویژگی ها ضربه زده یا کلیک کنید.

  3. در قسمت وضعیت دستگاه، بررسی کنید که آیا دستگاه بدرستی کار می کند یا خیر.

  4. اگر آداپتور غیرفعال است، روی فعال کردن دستگاه ضربه زده یا کلیک کنید تا فعال شود.

    نکتهنکته

    اگر آداپتور شبکه بدرستی کار نمی نکد، ممکن است لازم باشد که جدیدترین درایور را برای آن بارگیری کرده و نصب کنید. (اگر یک دیسک نصب را همراه با آداپتور شبکه یا رایانه خود دریافت کرده اید، ممکن است درایور نیز بر روی همان دیسک باشد.)

    اگر همچنان در یافتن جدیدترین درایور برای سخت افزار خود دچار مشکل هستید، به "برای بارگیری و نصب یک درایور" در قسمت "به روز رسانی درایورها" این مقاله بروید.

    بررسی کنید که آداپتور شبکه صحیح در حال استفاده باشد

    ممکن است برخی از رایانه ها دارای چندین آداپتور شبکه باشند. بعنوان مثال اگر یک رایانه دسک تاپ خریداری کرده اید و به یک آداپتور شبکه دیگر ارتقا یافته اید، به احتمال زیاد یک آداپتور شبکه داخلی دارید و یک آداپتور شبکه درون شکاف موجود در رایانه قرار دارد. با نگاه کردن به دو درگاه شبکه در قسمت پشت رایانه می توانید نسبت به این امر اطمینان کسب کنید (درگاه های شبکه مانند فیش های بزرگ تلفن هستند). لپ تاپ ها معمولاً فقط یک درگاه شبکه دارند، مگر آنکه از یک آداپتور شبکه USB استفاده کنید.

    برای تنظیم آداپتور شبکه پیش فرض

    1. برای باز کردن اتصال های شبکه، به ضفحه کنترول رفته و طبغ عکس Network Connections را تایپ کنید و بعد Enter را بزنید.

    2. اگر آداپتور شبکه صحیح در لیست قرار دارد و غیرفعال است، روی آن فشار داده و نگهدارید یا اینکه کلیک راست کنید، سپس روی فعال ضربه زده یا کلیک کنید.

    3. اگر آداپتور شبکه اشتباه در لیست قرار دارد و بعنوان پیش فرض تنظیم شده است، روی دستگاه صحیح فشار داده و نگهدارید یا اینکه کلیک راست کنید، سپس روی تنظیم بعنوان اتصال پیش فرض ضربه زده یا کلیک کنید.

    4. کادر اتصال شبکه را ببندید و سپس یک اتصال شبکه را آزمایش کنید.

    4. به روز رسانی درایورها

    درایور آداپتور شبکه، نرم افزاری است که توسط رایانه شما و برای برقراری ارتباط با آداپتور شبکه بی سیم شما مورد استفاده قرار می گیرد. درایورهای آداپتور شبکه که قدیمی، ناسازگار یا خراب هستند می توانند مانع از اتصال شبکه شده یا اینکه مرتباً سبب قطع اتصال شوند.

    اگر اخیراً از یک نسخه از Windows به یک نسخه دیگر ارتقا یافته اید، ممکن است درایور آداپتور شبکه فعلی برای یک نسخه قدیمی تر از Windows طراحی شده باشد. اگر اخیراً قطعی برق داشته اید، در رایانه شما ویروس یافت شده یا سایر مشکلات، ممکن است درایور خراب شده باشد. بارگیری و نصب جدیدترین درایور آداپتور شبکه می تواند این مشکلات را برطرف کند.

    برای بارگیری و نصب یک درایور

    اگر رایانه شما نمی تواند به اینترنت متصل شود، لازم است که یک درایور را بصورت دستی روی یک رایانه دیگر بارگیری کرده، آن را در فلش USB ذخیره کرده و در رایانه خود نصب کنید.

    به روز رسانی های درایور معمولاً در وب سایت سازنده آداپتور موجود هستند. برای یافتن یک درایور، سازنده و نام یا شماره مدل آداپتور شبکه خود را پیدا کرده، سپس به وب سایت اطلاعات تماس سازندگان رایانه بروید. پس از اینکه سازنده خود را پیدا کردید، به وب سایت آن بروید، جدیدترین درایور را برای آداپتور شبکه خود پیدا کرده و آن را بارگیری کنید.

    اگر یک درایور به روز شده پیدا کردید، دستورالعمل های نصب موجود در سایت را دنبال کنید. اکثر درایورها بصورت خودکار نصب می شوند - پس از اینکه آنها را بارگیری کردید، معمولاً کافیست که روی پرونده دو بار ضربه زده یا کلیک کنید تا نصب شروع شود و سپس درایور بصورت خودکار روی رایانه شما نصب می شود.

    برخی از آداپتورهای شبکه دارای درایورهایی هستند که لازم است خودتان آنها را نصب کنید. در اینجا نحوه بارگیری یک درایور که بصورت خودکار نصب نمی شود، ارائه شده است.

    1. برای باز شدن مدیر دستگاه، ضربه زده یا کلیک کنید. به مجوز سرپرست نیاز استبرای تأیید انتخاب خود، ممکن است از شما خواسته شود تا یک رمز عبور سرپرست را وارد کنید.

    2. روی آداپتورهای شبکه دو بار کلیک کرده یا ضربه بزنید، روی آداپتور فشار داده و نگهدارید یا کلیک راست کنید و سپس روی ویژگی ها ضربه زده یا کلیک کنید.

    3. روی نام دستگاه دو بار ضربه زده یا کلیک کنید.

    4. روی زبانه درایور ضربه زده یا کلیک کنید، روی به روز رسانی درایور ضربه زده یا کلیک کنید و سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید. به مجوز سرپرست نیاز استبرای تأیید انتخاب خود، ممکن است از شما خواسته شود تا یک رمز عبور سرپرست را وارد کنید.

    برای کسب اطلاعات درباره آداپتورهای شبکه که با Windows سازگار هستند، به وب سایت Windows بروید و "مرکز سازگاری Windows" را جستجو کنید.



لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی، سرگرمی و اطلاع رسانی   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8