• فناوری
  • سرگرمی
همچنین در ناتیلوس بخوانید


یک مملکت و دو دنیا | تضاد های آرمانی جمهوری اسلامی


حضرت علی(ع)صحنه مرگ راچنین بیان می فرمایند
آیا ایران پیشتاز #فرونشست زمین در جهان است؟
آیا بودجه ۱۴۰۱ باعث تورم می‌شود | بررسی ادعا
رسانه چیست؟ شناخت انواع رسانه های جمعی و اجتماعی
پدیده لاشامپ چه تاثیری بر زندگی موجودات زنده دارد
جدید ترین رمز و کد تقلب بازی جی تی آ 2
چرا معاملات بورس ایران نیمه وقت است و در بازارهای جهانی تمام وقت
آموزش هك كردن سايت مثل آب خوردن
معلم ایرانی نامزد جایزه بهترین معلم جهان شد
آموزش کامل رفع مشکل جدا نویسی در برنامه فتوشاپ PhotoShop CC2020
روش و تجربه های مصاحبه استخدام دانشگاه افسری + تجربه و روند
چرا پس از مرگ مغزی بدن می‌تونه زنده بمونه
دانستنی هایی درباره بیماری کبد چرب + روش های تشخیص و درمان
12 خواسته پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از ایران + توضیحات کامل
جدید ترین رمز و کد تقلب بازی جی تی آ 4
موضع تیم مذاکره کننده ایران در وین راهبرد است یا تاکتیک؟
شناخت انواع چوب و خواص فني و حالت ظاهري آن ها
بهترین منابع کنکور رشته تجربی ریاضی انسانی
خواص پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازک آن را بدانید
جایگاه ماکیاولی در فلسفه سیاسی
یک مملکت و دو دنیا | تضاد های آرمانی جمهوری اسلامی
Download Search Utopia سه شنبه 13 تير 1402 بازدید: 1064
یک مملکت و دو دنیا | تضاد های آرمانی جمهوری اسلامی

یک مملکت و دو دنیا | تضاد های آرمانی جمهوری اسلامی

یکی از شگفتی‌های عجیب ج.ا، «ودنیایی بودن آن است. یک دنیای رویایی و آرمانی، که مسئولین در آن به‌سر می‌برند و یک دنیای حقیقی، که مردم در آن زندگی می‌کنند. در دنیای اول وضع همه مردم خوب و آمار ها مثبت و همه سینه چاک نظام اند اما در دنیای واقعی همه مخالف نظام و بدبخت و شکست خورده اند


دنیای اول، یک مدینۀ فاضلۀ باشکوه و رویایی است؛ سرشار از پارادایم‌ها، شعارهای پرطمطراق، آرمان‌ها و خواب و خیال‌های بزرگ. درحالی‌که دنیای دوم، دنیایی تلخ، اما در عوض، حقیقی. دنیای اول، سرشار از برابری، مساوات، نبود ظلم، مردمسالاری و رفاه. دنیای دوم، گرانی، بیکاری، تورم، نابرابری و ناامیدی.

دیروز در دانشگاه «شهید بهشتی»، آقای رئیس‌جمهور در پیامی به «پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره»؛ و «نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور» در دنیای رویایی مسئولین، سخن از کرسی‌های آزاداندیشی، حق اندیشیدن و سایر رویاها نمودند. درحالی‌که در دنیای واقعیت، حراست دانشگاه تهران از بالای سر همۀ قوانین و مقررات، یک استاد تمام این دانشگاه را با ۳۰ سال سابقۀ تدریس، و درحالی‌که دانشکدۀ حقوق برای وی تقاضای «استاد ممتازی» نموده، با یک تلفن ممنوع‌التدریس می‌کند؛ آب هم از آب تکان نمیخورد. کِاَنَّهُ آن واقعه در گینۀ بیسائو اتفاق افتاده. آقای رئیس‌جمهور در دنیای رویایی خودشان سخن از کرامت اندیشه در دانشگاه می‌نمایند، درحالی‌که در دنیای واقعیت، حراست دانشگاه علامه سر دانشجو را به‌دیوار می‌کوبد و با دانشجویان دختران دانشگاه هنر آن‌گونه برخورد می‌شود.

کشتی انقلاب ۵۷ در دنیای واقعیت برای نسل‌های بعد از انقلاب (و حتی بسیاری از خود آنان که انقلاب کردند) همچون کشتی تایتانیک غرق شده، اما مسئولین در دنیای رویایی خودشان در تدارک «گام دوم انقلاب» هستند. در دنیای حقیقی، از هر سه ازدواج، یکی منجر به طلاق می‌شود؛ سن ازدواج به‌نحو باورنکردنی بالا رفته و ازدواج سفید سکۀ رایج شده، اما مسئولین در دنیای رویاهای‌شان به‌دنبال پیاده‌کردن «سبک زندگی ایرانی-اسلامی» هستند. در دنیای حقیقی، بواسطۀ حجم انبوهی از مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، فرزندآوری روزبه‌روز کمتر می‌شود و رشد جمعیت به‌شدت پایین آمده؛ در عوض، مسئولین در دنیای خیالی خودشان به‌دنبال ایجاد «وزارتخانۀ خانواده» و بالابردن نرخ فرزندآوری هستند. در دنیای واقعی، کشور دارد منظماً به بحران بی‌آبی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود. اما مسئولین در دنیای رویاهای خودشان، به‌فکر صدور انقلاب، دستاوردهای هسته‌ای و پیشرفت‌های تسلیحاتی هستند.

کدام دنیا واقعیت دارد؟ دنیای رویاهایی که مسئولین ما در آن به‌سر می‌برند، یا دنیای واقعیت‌هایی که آن ۸۵ میلیون در آن زندگی می‌کنند؟
لطفا نظر خود را درباره مطلبی که خوانده‌اید، بنویسید...
نام شریف شما :
آدرس ایمیل:
مطلب :
کپی از مطالب این سایت تنها با ذکر فاتحه رایگان است
مجله تفریحی و سرگرمی ناتیلوس   Natilos.ir © 2024 - 2015
V 9.8